Hľadať

Ideál južanskej krásy – Monica Belluci

Keby u nej zvíťazila túžba stať sa advokátkou za každú cenu, asi by dnes Monica Belluci nebola takou uznávanou herečkou i modelkou, za akú ju pokladá celý filmový i módny svet. Našťastie si svoj sen o hereckej kariére naplnila.

Vďaka svojej odhodlanosti ísť tvrdohlavo za cieľom si začala privyrábať ako modelka, a to len preto, aby si zarobila na drahé štúdiá. Ešte skôr, ako úspešné ukončenie štúdií, ju však zaplavili ponuky zo sveta modelingu, čím sa „nechtiac“ začala pre nedostatok času venovať  viac móde ako škole. Zlomovým sa jej stal rok 1988, kedy bola angažovaná milánskou modelingovou agentúrou Elite. Za veľmi krátky čas si získala titulné stránky najvychytenejších módnych časopisov. Už o rok na to debutovala v New Yorku pre reklamnú kampaň Revlonu pod názvom „ Most Beautiful Woman“. Onedlho sa objavila vo viacerých reklamných spotoch pre Dolce & Gabbana, ktoré z nej urobili skutočnú ikonu mediteránskej krásy. Pre Moniku však svet módy neznamenal poslednú inštanciu v profesionálnej kariére a už v roku 1990 sa pokúšala preraziť ako divadelná herečka. Na vrchole kariéry modelky sa jej stalo osudovým stretnutie s Enricom a Carlom Vanzinovcami, ktorých okamžite očaril   zmyselný pohľad i dokonalé krivky tejto južanskej krásky. Tí ju predstavili Dinovi Risimu, skutočnej osobnosti  talianskej kinematografie. Práve v televíznom filme „ Vita coi figli“ (Život s deťmi), ktorý natočil tento majster komédií „alla italiana“, sa objavila v roku 1991 spolu s jedinečným Giancarlom Gianninim. Vďaka úspešnému debutu sa jej naplno otvorili dvere do sveta filmu. Nadobudla presvedčenie, že by to mohla byť práve dráha filmovej herečky, ktorá by sa mohla pre ňu stať veľkou výzvou a inšpiráciou. Už v roku 1992 po niekoľkých menších filmových projektoch debutovala v Hollywoode v menšej role – v horore „Dracula“ Francisa Ford Coppolu. V tom istom roku si zahrala aj v „Briganti“ (Lupiči) od Marca Modugna s Claudiom Amendolom a dokonca aj v „La Bibia“ (Biblia) s Benom Kingsleym. V roku 1994 pokračovala vo filme „Palla di neve“ (Snehová guľa) s Paolom Villaggiom (nám známym Fantozzim) a Annou Falchi.

Rok 1995 sa stal aj v súkromí Moniky osudovým. Počas natáčania filmu „L´appartement“ (Byt) sa stretla s hercom Vincentom Casselom, ktorý sa od tej chvíle „stal“ jej stálym kolegom v nespočetnom množstve spoločných snímok a časom i budúcim manželom. Zo spoločných filmov spomeňme  „Méditerranées“ ( Obyvatelia Stredomoria), či „Come mi vuoi“ (Ako ma chceš). V roku 1996 si vyslúžila prvé veľké uznanie aj vo Francúzsku, kde získala ocenenie „Cesar“, ako najlepšia mladá herečka za rolu vo filme „L´appartement“. Za film „L´ultimo Capodanno“ (Posledný Silvester) získala v roku 1998 Zlatý glóbus, cenu kritiky, ako najlepšia talianska herečka. Rok 1998 bol komerčne prelomovým v Španielsku, kde ovládla sympatie Španielov  vďaka hereckému výkonu v snímke „ A los que aman“ (Tým, ktorí milujú) od Isabel Coixet. V roku 1998 debutovala  v cudzojazyčnom krátkometrážnom filme „That certain something“ (To isté niečo) od Malcoma Venvillea. Za úlohu, ktorá ju určite najviac preslávila môžeme s určitosťou považovať postavu Malény v rovnomennom filme „Maléna“ z prostredia Sicílie.  Až po úspechu tohto filmu, v ktorom sa v postave Malény dokonale našla, sa jej podarilo definitívne „zahodiť“ imidž modelky a získať pevné miesto medzi herečkami svetového formátu.

Opätovne sa predstavila v hereckej úlohe až v roku 2003, i keď vo vedľajšej roli, v postave Persefone v „Matrix reloaded“, v druhej časti vedecko-fantastickej ságy bratov Wachowskich. To ju opäť naštartovalo na výslnie, keď sa objavila v aj nám dobre známom a celosvetovo kontroverznom veľkofilme Mela Gibsona „ Passione di Cristo“ (Umučenie Krista), kde si zahrala postavu Márie Magdalény. Po tomto filme sa stiahla do súkromia a naplno sa venovala materstvu. Narodenie dcéry Devy, čo v preklade znamená „božská“, a nedávno i syna jej určite na kráse nič neubralo. Podľa prieskumu uskutočnenom vo Francúzsku, sa stala naj sexi ženou sveta, pričom zatitenila také krásky, ako Paris Hilton, Beyonce, Shakira, Sharon Stone, Sophia Loren, Madona či Penelope Cruz.

Nám, filmovým divákom zostáva len veriť, že bude ešte dlho preferovaným ideálom u filmových režisérov a čoskoro si ju „vychutnáme“ na filmovom plátne v plnej kráse.

Boris Mojto                                         Photos: ISIFA

http://monicabelluccifan.com

Mohlo by sa Vám páčiť